Reakcia na televízne noviny

V televíznych novinách TV Nova 21.2.2013 bola reportáž o internetových obchodoch, kde upozornili na podvodné konanie e-shopov, kde dokonca 80% kontrolovaných neprešlo, to je informácia dosť zavádzajúca. Skoro to vypadalo, že reportáž bola taká nepodarená antireklama na nákup v e-shopoch.

Z reportáže nepriamo vyplynulo, že 8 z 10 českých internetových obchodov svojich zákazníkov podvádza a okráda. Znalkyňa upozornila na riadne preverenie e-shopu (asi myslela na www.heureka.cz), neplatenie tovaru vopred (áno peniaze do kabelky a hurá do bezpečnej hromadnej dopravy, alebo hypermarketu, kde si môžeme byť istí, že nie je žiadny zlodej?!?!?) a ďalšie skvelé rady, aby ste už nič v e-shope nekúpili.

Tak vieme, koľko miliónov na pokutách úradníci uložili, ale je možné, že sa raz bude vysielať reportáž o ľuďoch, ktorí si pre zábavu robia objednávky pod vymysleným menom, s neexistujúcou adresou alebo telefónnym číslom OOOOOOOOO atd. Možno niekedy bude  možnosť zbytočné náklady uplatňovať po nejakom neúplatnom úradníkovi EU. Dnes to nejde, dodáme tovar a kto nie je spokojný, tak ho môže v určitej lehote vrátiť (zväčša sa dohovoríme aj na podstatne dlhšej lehote) a požadovať aj dopravné, pokiaľ bolo k objednávke účtované. My účtujeme za dobierku 4 EUR pri nákupe do 2000,- Kč, to je čiastka nižšia, ako vo skutočnosti platíme prepravcom. Aj za túto "predraženú" sumu nás občas niekto "nenávidí".

Od založenia e-shopu v roku 2004, sme nedostali žiadnu platbu za tovar, ktorý by sme nedodali. V roku 2004 sme evidovali 1,1% platieb vopred, v roku 2012 už je to približne 20% a podiel platieb vopred u nás stále rastie a podľa hodnotenia na www.heureka.cz máme dôveryhodný e-shop. Ani nedodávame iný tovar než je v ponuke, pretože tomu rozumieme a poznáme čo je čo. Špecializujeme sa na veľmi úzky sortiment, ktorý máme na sklade. Čo nemáme na sklade, to nemáme ani v ponuke.

Možno by sa mohla nejaká reportáž zaoberať ľuďmi, ktorí na e-shopoch opakovane robia objednávky na neexistujúce adresy, po overení telefonicky sa "nevinný" hlas čuduje a vyhovára. Alebo ľuďmi, ktorí vyžadujú akčné ceny aj niekoľko týždňov po skončení akcie a všemožne sa vyhrážajú, čo všetko dokážu a s kým sa poznajú.  Alebo ľuďmi, ktorí sa vďaka anonymite e-mailu odvážia písať veci, ktoré by ťažko niekomu povedali do očí, alebo sa pod svoje slova podpísali svojím menom.

Vážení zákazníci, každý človek je iný, každý má iné predstavy a požiadavky.
My sa snažíme maximálne vyjsť v ústrety, ale sú veci, ktoré sa splniť nedajú. Sú pravidlá, podľa ktorých by sa mal správať dodávateľ, ale aj spotrebiteľ. Bohužiaľ nedodáme tovar, ktorý nie je v ponuke alebo za inú cenu, ako je u výrobku uvedená, rovnako ako nemôžeme uznať reklamáciu v prípade, že bol tovar používaný pre iný účel, alebo v priamom rozpore s návodom a bežnými zvykmi.
Plníme veci a služby, ktoré máme na e-shope uvedené a vy za ne platíte. Bohužiaľ sa občas nájde zákazník, ktorý si nás pomýlil s požičovňou riadu, ktorý tovar po použití vráti a cváli sa známym aký je chytrák.
Ročne rozošleme několko desiatok tisíc balíkov, zväčša doručíme tovar druhý pracovný deň. V jednom alebo dvoch prípadoch sa v roku 2012 stalo, že tovar došiel za 4-5 dní, ale bola to chyba prepravnej spoločnosti.  Záporné ohodnotenie sme dostali v oboch prípadoch my. Z tých ostatných, veríme že spokojných, nás na heuréke hodnotí 20-25% a za celý rok 2012 sme dostali aj 8 poďakovaní e-mailom. To je počet, ktorý nemá zmysel percentuálne vyčísľovať, ale ďakujeme Vám za to.

Niektoré poďakovania zverejníme, samozrejme so súhlasom autorov.

Váš tým panvice.sk
 
back_to_all_news